• Klantendienst : +32 (0) 67 / 771.156
  • Inloggen

Algemene voorwaarden

Deze voorwaarden zijn afgesloten tussen, aan de ene kant, het bedrijf White concept store ingeschreven bij de Kruispuntbank van Ondernemingen onder het nummer BE 0807.105.920, waarvan het hoofdkantoor is gevestigd in Baulers, Rue Lossignol, 36 en waarvan de plaats van vestiging is gelegen in Nivelles, Rue de Namur, 3a , hierna te noemen dde "Verkoper", en anderzijds, degene die wensen afstand te kopen van White concept store (online aankoop via de website www.whiteconceptstore.be, via e-mail of per telefoon, hierna te noemen de "Koper" . Deze voorwaarden zijn te worden beschouwd samen  met onze charter voor het respecteren voor het prive-leven .

Elke bestelling van een product impliceert de aanvaarding van deze algemene voorwaarden, behalve uitdrukkelijk overeengekomen tussen de partijen. De koper doet afstand van alle eventuele bijzondere omstandigheden.

Alle prijzen en de tarieven zijn inclusief BTW.

1. Algemeen

Deze algemene voorwaarden regelen deze verkoop en alle eventuele latere verkoop van White concept store. Alle andere voorwaarden vermeld op de bestelbon van de koper zijn uitgesloten. Elk clausule die afwijkt van deze voorwaarden moet op voorrand door ons  schriftelijk worden toegestemd om geldig te zijn. Onze catalogus en onze zakelijke documenten zijn niet contractueel. De geplaatste bestellingen verbinden de koper maar de verkoper zal enkel verbonden worden wanneer hij de bestellingen schriftelijk bevestigd of door de levering van de bestelde producten.

2. Producten

Alle producten op deze site worden beschreven en geïllustreerd zo strak en nauwkeurig mogelijk. Beschrijvingen en foto's ter illustratie van de producten komen niet in beslag in het contract. Een fout in de tekst of in de afbeeldingen kan onder geen enkel wijze de verantwoordelijkheid van de verkoper aangrijpen. De kenmerken van de producten getoond kunnen veranderen en geen veranderingen kan aanleiding geven tot een vordering tot schadevergoeding. Indien een verandering optreedt, wordt de klant geadviseerd bij het bestellen en voor de aflevering. Tenzij uitdrukkelijk anders vermeld, wordt alle aanbiedingen en informatie vrijblijvend en louter indicatief. White concept store wijst elke verantwoordelijkheid als een fout aanwezig is op de site. White concept store kan op geen enkele wijze verantwoordelijk worden gehouden voor het misbruik dat de koper zou doen met de aangekochte artikelen op de site, of van schade aan derden veroorzaakt door een verkeerd gebruik van de genoemde artikelen.

3. Aankoopprijs

De prijs van elk artikel op de site product is vermeld in Euro inclusief BTW (21 %) en omvat alle ecotaksen. De prijs is alleen geldig in België, Nederland, Luxemburg en Frankrijk. Aangerekende prijzen zijn de vermelde prijzen op de website op het moment van de bestelling, of als er wordt afgezien die vermeld zijn in de offerte. Prijzen kunnen nog altijd gewijzigd worden. Mocht een verandering optreden in de prijzen, zal de koper worden geadviseerd bij de bestelling en voor aflevering. Prijzen zijn exclusief verzendkosten en montage. Verzendkosten zijn afhankelijk van het bedrag van uw aankopen (zie 7. Verzending) .

4. Waarborg

Alle onze artikelen genieten van de wettelijke garantie tegen verborgen gebreken, van een productwaarborg garantie van twee jaar op fabricagefouten. De gegarandeerde uitkeringen kunnen door de klant niet worden geclaimd als gevolg van onjuiste installatie, onjuist gebruik, verkeerd onderhoud of wijziging van het product en is onderworpen aan strenge respect van de deadlines en betalingsvoorwaarden. Factuur geldt als garantie document en moet door de koper worden bewaard origineel.

5. Bestellingsvoorwaarden

De koopovereenkomst tussen de koper en de verkoper wordt gevalideerd door de bevestiging van de bestelling die op de site wordt geplaatst. Elke geplaatste bestelling op de site wordt gevalideerd door een bevestigings e-mail verzonden naar het e-mailadres van de koper. Nadat de bestelling is bevestigd, zal de klantenservice van White concept store contact opnemen met de koper om de leveringsvoorwaarden te vestigen. White concept store verbindt zich ertoe de ontvangen bestellingen binnen de grenzen van de beschikbare voorraden te vervullen.

5.1 Een account aanmaken

Om een bestelling op de website van White concept store te plaatsen, is het noodzakelijk om een account aan te maken voordat u de bestelling plaatst of tijdens de bestelling. Informatie gemarkeerd met een sterretje zijn verplicht en noodzakelijk voor het verwerken van de bestelling. Bedrijven zijn verplicht om hun BTW-nummer te geven. De koper gaat ermee akkoord dat de verstrekte informatie zijn volledig en accuraat. In geval van onvolledige of onjuiste informatie, behoudt de verkoper zich het recht voor om de bestelling helemaal en de uiteindelijke betaling te annuleren. De door de koper geregistreerd in de rekening verstrekt, kan op elk moment worden gewijzigd door hemzelf. Door in te loggen op zijn account, kan de koper zijn persoonlijke informatie en eerdere bestellingen bekijken.

5.2 Validatie van een bestelling

Elke bestelling op de website vereist overleg en uitdrukkelijke aanvaarding van de Algemene Voorwaarden, maar deze aanvaarding wordt niet geconditioneerd door een handgeschreven handtekening van de koper. Om een bestelling te plaatsen, moet de koper de bestelprocedure zoals hieronder beschreven volgen :

Om de korf te vormen selecteert de koper de producten dat hij wenst te bestellen en de hoeveelheden, en valideert door te klikken op de knop "Bestellen". In het tabblad "Mijn mandje", kan de koper ten allen tijde de geselecteerde producten raadplegen of verwijderen door te klikken op het pictogram in de linker kolom "Verwijderen". Om van hoeveelheden te veranderen, verander gewoon het aantal in en klik op "Update mandje". Het is ook mogelijk om verder te gaan met de bestelling via "Verder winkelen". In het winkelmandje geeft het subtotaal van de orde evenals de BTW. Om de verzendkosten te kennen, moet de koper gewoon coderen in de module " leveringskosten schatten" de levering postcode .

Om de volgorde te valideren en betalen moet de koper op de "Bestellen" knop klikken. De koper moet dan zijn informaties intoetsen in verband met de facturering en levering, de keuze voor de leveringswijze en de betaling. Het laatste scherm is een samenvatting van de opdracht die aangeeft de aangekochte producten, de verzendkosten, de BTW en de totale verplichtingen. In het geval van een betaling via Mastercard / Visa of Mistercash / Bancontact, zal de koper worden doorgestuurd naar het platform van Ogone voor het opnemen online van zijn betaling. Na validatie van de bestelling door de betalingsdienst, ontvangst de koper een orderbevestiging per e-mail. Tenzij het tegendeel is bewezen, de, door  de automatische registratie systemen, gegevens  het opgenomen Site gegevens vaststellen van de aard, de inhoud en de datum van de bestelling. White concept store behoudt zich het recht voor om willekeurig de details van de koper te beweren door het van geloofsbrieven voor definitief de levering van de bestelling te bevestigen. White concept store behoudt zich het recht voor elke bestelling te annuleren bij voorbeeld in geval van schending door de koper van zijn verplichtingen onder dit besluit en/of een eerdere bestelling. In geval van een fout in de leveringsadres, ingevuld op se site door de koper, zou White concept store niet verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor eventuele leveringsproblemen. Indien de artikelen niet op voorraad en de bestelling kunnen beïnvloeden, zal de koper binnen 48 uur op de hoogte gebracht worden via telefoon of email.

6. Betaalmogelijkheden

White concept store biedt verschillende betaalmethoden voor te betaling voor aankopen. Betaling bij verwijdering in de showroom aansluiting via een bank of contant. Betaling via overschrijving op de bankrekening van White concept store. Veilig betalen via Ogone op de site. Bij validatie van de bestelling, kiest de klant een van deze betaalmethoden. In het geval van een betaling via overschrijving, zal de bestelling en het verzenden van het pakket effectief zijn na ontvangst van de overschrijving op de bankrekening van White concept store.

Veilig betalen met Ogone. Ogone is een van de voornaamste Europese leverancier in verwerking van betalingsdiensten online, met meer dan 33.000 klanten in 45 landen. Ogone biedt een volledig en veilig platform voor het verwerken van elektronische betalingen en erkend door de grootste financiële spelers. Deze beveiligde platform is gecertificeerd PCI - DSS, met de strengste veiligheidsnormen in de betalingsindustrie. Het geeft de kans voor de koper om betalingen met een optimale veiligheid en respect voor de privacy te maken. De volgende betaalmethoden zijn aanvaard : Visa , Eurocard / Mastercard , Bancontact / Mister Cash .

7. Levering

De aangekochte producten via de website zijn leverbaar in België, Nederland, Frankrijk en Luxemburg.

7.1 Prijzen

Bij de bestelling, gaat de koper akkoord, bovenop de aankoopprijs van de bestelde producten, de kosten van levering te betalen. Echter zijn de producten gratis verwijderbaar in onze showroom. Bij levering worden de kosten berekend in verband met het bedrag van de bestelling en de grootte van het object .

Vezendingskosten: indien de koper kiest voor verschillende afleveringsadressen, zal hij een bestelling moeten plaatsen per verzendadres met de levering kosten voor elke bestelling. Verzendkosten zijn beschikbaar op de website door te klikken op het tabblad " Delivery " en in het aankoopproces bij de keuze van de wijze van levering. De verkoper behoudt zich het recht voor om verzendkosten te veranderen, maar kan enkel de verzendkosten facturen op basis van het tarief van kracht op het moment van de orderbevestiging. Deze kosten zijn verschuldigd en zullen niet worden terugbetaald indien de bestelling door de klant, geheel of gedeeltelijk, wordt geretourneerd.

7.2 Levering

De levering is gedaan door een vervoerder of een verlader in opdracht van White concept store binnen de deadlines overeengekomen tussen koper en verkoper en naar het adres opgegeven door de koper op het moment van de bestelling. Als een bestelling meerdere artikelen bevat, wordt de levering gedaan wanneer alle items in voorraad zijn. In geval van een artikel die niet op voorraad is of die niet binnen de afgesproken tijd kan worden afgeleverd, zal White concept store contact opnemen met de koper om een nieuwe leveringsdatum af te spreken of om de bestelling zonder kosten te annuleren. White concept store kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade in verband met een tekort aan voorraad of met vertraagde levering van een product.

7.3 Productbeschikbaarheid

Producten op de site zijn ofwel uit voorraad leverbaar of op een periode variërend van 1 tot 10 weken. Voor de producten die op voorraad zijn, is de levertijd tussen 2 tot 5 werkdagen na de bevestiging van de bestelling en de betaling daarvan. Voor producten die niet op voorraad zijn, is de levertijd variabel, afhankelijk van onze leveranciers en wordt aangeduid als een gids op elke productpagina (beschikbaarheid). Deze periode kan worden verkort afhankelijk van de beschikbare voorraad bij de leverancier.

7.4 Verzenden

Bij de levering moet het ontvangstbewijs voor de goederen door de koper worden ondertekend. Dit dokument, waarvan een kopie wordt gegeven aan de koper, is het bewijs van een goede levering van het product. Risico's als gevolg van verlies of beschadiging gaat over op de koper na ontvangst van de levering. Het is aan de klant de pakket te controleren en eventuele opmerkingen of klachten direct aan de chauffeur te vermelden als het pakket beschadigd of geopend lijkt te zijn, door rechstreeks te registreren op het ontvangsbewijs en bovendien, via een aangetekend binnen de drie werkdagen na levering te sturen.

7.5 Afleveradres

In de kassa, moet de koper bevestigen het adres waar de goederen moeten worden afgeleverd. Dit adres is ofwel hetzelfde als het facturatie adres of een ander adres te specificeren. Het is aan de koper om een exacte adres voor levering te vermelden. Elke fout in het afleveradres is de verantwoordelijkheid van de koper en kan leiden tot extra kosten .

7.6 Gebrek aan klant bij levering

De vervoerder zal de bestelling leveren tussen 8 en 18 u op de overeengekomedatum tussen de verkoper en de koper. De koper moet ervoor zorgen dat hij aanwezig is op het moment van levering. In geval van afwezigheid, zal een bericht in de brievenbus van de koper worden achtergelaten of een telefonisch contact zal worden vastgesteld. De eerste keer, zal een telefoonnummer de kans geven aan de koper om een nieuw moment voor levering te stellen. Als door een kans, de tweede poging mislukt, zal de koper dan over een termijn van 5 tot en met 15 dagen beschikken, afhankelijk van de leveringsbedrijf, om zijn pakket te komen afhalen op het dichtstbijzijnde depot vermeld op het bericht van doorgang.

7.7 Potentieel verlies van pakketten

Ondanks de opvolging van de verzendingen, kan het zeer zelden dat een pakket verloren is gegaan. In dit geval zal de koper per e-mail of telefoon contact opnemen met de klantendienst van White concept store: contact formulier of +32 (0) 67 / 77.11.56.

8. Retourneren

De op de site vermelde producten kunnen worden geretourneerd door de koper binnen 14 werkdagen. Deze termijn loopt vanaf de datum van levering van de goederen. De koper kan kiezen voor een merchandise uitwisseling of terugbetaling via een creditnota. De terugkeer van de goederen zal na akkoord van de verkoper en op basis van een schriftelijk document (brief, e-mail) worden geaccepteerd. Wij accepteren alleen de producten verpakt in de originele verpakking en in perfecte staat. Het recht op terugkeer is formeel uitgesloten voor goederen die reeds gemonteerd en producten speciaal gemaakt voor de koper. Verbruiksartikelen kunnen niet worden geruild of geretourneerd. De koper beschickt over een recht van 14 kalenderdagen na de kennisgeving van de opzegging om de producten terug te keren naar de verkoper. In geval dat deze termijn wordt gevolgd, verliest de koper het recht om terug te keren. Producten moeten terugekeerd worden met een kopie van de factuur. Terugkeer en de kosten daarvan zijn voor rekening van de koper. De producten moeten afgeleverd worden naar White concept store gevestigd in 1400 Nivelles, Rue de Namur, 3a. De koper zal het pakket juist bevrijden, persoonlijk bij White concept store brengen of opsturen via verzekerde bezorgservice. De koper is verantwoordelijk voor terugkeer procedures. In geval van terugkeer, verbindt de verkoper zich ertoe, voor de teruggekeerde producten, om de terugbetaling binnen 30 kalenderdagen vanaf de datum van ontvangst te plaatsen. Verzendkosten blijven verschuldigd in geval van terugkomst. White concept store kan een terugkeer weigeren of niet terugbetalen wanneer de verpakking geopend werd of wanneer de items werden beschadigd of gebruikt.

9. Claims

In geval van een fout in de levering, moet de ontvanger van de goederen weigeren of accepteren onder onderwerp. Alle claims moeten worden gemeld binnen acht dagen, op straffe van niet-ontvankelijkheid. De terugkeer van de goederen zal enkel geaccepteerd worden na akkoord van de verkoper en op voorwaarde dat de producten zijn in de originele verpakking. De producten die wij als defect of onbruikbaar beschouwen zullen worden vervangen of gecrediteerd, zonder verdere compensatie voor de koper. In geval van no claim, worden de gegevens op de leveringsbon worden erkend als juist.

10. Klantenservice

De Klantendienst van White concept store staat tot uw beschikking om eventuele vragen of opmerkingen te beantwoorden heeft die zich kunnen voordoen tijdens de koper onderzoeksproces en de aankoop op de site te beantwoorden. De service is via ons contact formulier of per telefoon +32 (0)67 / 77.11.56 bereikbaar, dinsdag tot zaterdag van 10u tot 18u30 .

11. Reserve woning

De inhoud van www.whiteconceptstore.be, met onder andere de handelsmerken, logo's, producten, teksten, foto's en illustraties daarin zijn beschermd door intellectuele rechten en behoren toe aan White concept store of de auteursrechthebbende. Elke reproductie of representatie in geheel of gedeeltelijk van de inhoud van de site, op welke wijze ook, zonder de uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke tolating van White concept store is verboden en illegaal. Het niet naleven van dit verbod vormt een inbreuk en kan leiden tot burgerlijke en strafrechtelijke sancties. Het maken van een hyperlink naar de website www.whiteconceptstore.be moet eerst een uitdrukkelijke voorafgaande toestemming krijgen van White concept store, en kan worden ingetrokken allen tijde zonder het besluit tot intrekking te rechtvaardigen. Goederen verkocht, geleverd of geïnstalleerd blijven het exclusieve eigendom van White concept store tot volledige betaling van het verschuldigde door de koper bedragen. Niettegenstaande dit eigendomsvoorbehoud, worden alle risico's van verlies en schade in verband met de betrokken goederen voor rekening van de koper van het in bezit nemen.

12. Colofon

White concept store
Rue de Namur, 3a
B - 1400 Nivelles
Tel . +32 (0)67 / 77.11.56
Website : www.whiteconceptstore.be

Contractuele informatie wordt gepresenteerd in het Frans en in het Nederlands. Geëmancipeerde minderjarige die de de juridische bevoegdheid niet hebben kunnen geen contracten sluiten en daarom kunnen geen bestelling plaatsen op de website www.whiteconceptstore.be.

13. Litiges

Elk geschil is onderworpen aan het Belgisch recht. In geval van betwisting, moet de klant eerst contact nemen met White concept store voor een minnelijke schikking. Anders, zijn enkel de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement Nijvel bevoegd, ongeacht de plaats van levering en geaccepteerde betalingsmethoden. De taal is Frans.

Als onderdeel van alternatieve geschillenbeslechting, stelt de Consumer Ombudsdienst door de federale regering bevoegd is om een verzoek om geschillenregeling van consumentengeschillen te ontvangen. Deze dienst zal de aanvraag te verwerken zelf of doorsturen naar de bevoegde entiteit. U kunt contact opnemen met de Consumer ombudsdienst via de volgende link: http://www.consumentenombudsdienst.be//nl

In het geval van grensoverschrijdende geschillen, kunt u verder een beroep doen op de "Online Dispute Resolution" platform van de Europese Unie via de link: http://ec.europa.eu/odr.